خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni
خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni

بررسی گیربکس در خودروهای سواری

بررسی گیربکس در خودروهای سواری

در این پروژه به بررسی گیربکس در خودروهای سواری بصورت کامل و جامع پرداخته ایم


مشخصات فایل
تعداد صفحات182
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیمکانیک

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

بررسی گیربکس در خودروهای سواری

 
 
مقدمه
امروزه در بسیاری از فرایندهای صنعتی انتقال قدرت آن هم بصورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است و این مسئله در صنعت خودروسازی هم بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفته اس ت . سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به عهده دارد : انتقال قدرت از موتور ب ه چرخ های محرک و تغییر مقدار گشتاور تولیدی. گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دنده می رسد . وظیفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبت های گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و میل گاردان در خو د روهای دیفرانسیل عقب یا مستقیما از گیربکس به دیفرانسیل در خودروهای دیفرانسیل جلو اس ت . سیستم جعبه دنده انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک تقسیم بندی کر د . در این تحقیق سعی شده تا در مورد سیستم کلاچ، جعبه دنده دستی و اتوماتی ک انتقال قدرت و تفاوت های آنها، سیستم جامع انتقال قدرت دیفرانسیل و ترنسفر و … مطالبی عنوان شده و به بحث و بررسی در ،CVT متغیر مورد آنها پرداخته شود.
 
 
کلمات کلیدی:

خودروهای سواری

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

 
 
 
فهرست
مقدمه

فصل اول : کلاچ

• صفحه کلاچ
• آزاد شدن کلاچ
• درگیر شدن کلاچ

• ویژگیهای لحاظ شده در طراحی بهینه کلاچ

• انواع کلاچ ها
• کلاچ بدون لغزش
• کلاچ یکطرفه
• کلاچ های اصطکاکی
(Con Clutch) • کلاچ مخروطی
(Single Plate Clutch) • کلاچ تک صفحه ای
Diaphragm Spring ) • کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی
(Clutch
(Multi Plate Clutch) • کلاچ چند صفحه ای
(Semi-Centrifugal Clutch) • کلاچ نیمه گریز از مرکز
(Centrifugal Clutch) • کلاچ گریز از مرکز

• عملکرد صفحه کلاچ

• فنرهای صفحه کلاچ
(Pridamper) • فنرهای پری دمپر
مبانی سیستم انتقال قدرت
شکل S • فنر
• فنرهای جذب ضربات
• کلاچ تر

• عملگرهای سیستم کلاچ

• اهرم بندی مکانیکی
• عملگر الکترومغناطیسی
• عملگر هیدرولیکی
• عملگر الکترونیکی
• عملگر نیوماتیک (خلاء)
• کلاچ هیدرولیک
• کوپلینگ هیدرولیک
(Torque converter) • مبدل گشتاور
Luck up • کلاچ

 

فصل دوم : چرخ دنده ها

• چرخ دنده های ساده
• چرخ دنده های مورب
• چرخ دنده های مخروطی
• چرخ دنده های حلزونی
• دستگاه دنده خورشیدی
• حالت های مختلف موجود در دستگاه دنده سیاره ای

• بررسی انتقال قدرت در مجموعه خورشیدی

 
 

فصل سوم : گیربکس

• سیستم انتقال قدرت دستی
Sliding Mesh Type Gearbox •
Constant Mesh Type Gearbox •
Synchronic Mesh Type Gearbox •
• همسرعت شدن دنده ها
• دنده های کمکی
Splitter gear change •
Range gear change •
( PTO) Power take-off •
(Over drive ) • اوردرایو

• سیستم های هیدرولیکی گیربکس اتوماتیک

• فشار موجود در گیربکس اتوماتیک
(Main Line Pressure) • فشار خط اصلی
• پمپ های هیدرولیک گیربکس های اتوماتیک
• ایجاد فشار در خط اصلی
• سوپاپ تنظیم فشار (رگلاتور)
• سوپاپ های تعویض دنده
• کاربرد هیدرولیک
• تنظیم زمان بندی تعویض

• مجموعه دنده های سیاره ای و نسبت انتقال دور

• اجزاء مجموعه دنده سیاره ای
• چگونگی قرار گرفتن دنده ها داخل یک دیگر

 

فصل چهارم : دیفرانسیل و دیفرانسیل مرکزی

• وظیفه دیفرانسیل
• هوزینگ دیفرانسیل (کله گاوی)

• اجزاء تشکیل دنده دیفرانسیل

(open differential) • دیفرانسیل باز
• حرکت روی لایه نازک یخ
• جدا شدن چرخ ها از زمین
• دیفرانسیل لغزش محدود نوع کلاچی
LSD • دیفرانسیل

• کوپلینگ چسبناک

• دیفرانسیل با سیال سیلیکونی
(torsen) • دیفرانسیل قفل شدنی و تورسن
• پلوس خلاص کن
• دیفرانسیل با گشتاور یکسان
 

فصل پنجم : میل گاردان و پلوس ها

• میل گاردان
• مفصل های میل گاردان
• مفصل هوک
• مفصل مخصوص سرعت ثابت
• اتصال کشویی میل گاردان
• انواع میل گاردان
• پلوس
• انواع پلوس
 

CVT فصل ششم : انتقال قدرت پیوسته

CVT • اصول

بر اساس پولی CVT •

چنبری CVT •
های رینگی CVT •
هیدرواستاتیکی CVT • گیربکس های
CVT • خصوصیات گیربکس های
CVT • مزایای گیربکس های
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد