خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni
خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni

بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

این پروژه به بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز می پردازد


مشخصات فایل
تعداد صفحات120
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمکانیک

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو

بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

 
چکیده :
این پروژه به بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز می پردازد .سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال 1900 میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت . ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال 1990 میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت . 
 
در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظور از مجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیروی کششی و گشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرک است .
 
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم انتقال قدرت

خودروهای برقی

خودروهای احتراق داخلی

موتورهای الکتریکی و انواع آن

 

 

 

 
فهرست مطالب

بخش اول : نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی 

 
مقدمه  

فصل اول: خصوصیات خودرو برقی 

- تعریف خودرو برقی  
- تاریخچه تولید خودرو برقی  
- انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آن  
-- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم 
-- موتورهای الکتریکی جریان متناوب  
- باتری های قابل استفاده در خودروی برقی  
- سیستم های تولید و انتقال نیروبرای خودرو های الکتریکی تولید انبوه 
-- خودرو برقی با موتورجریان مستقیم dc  
-- خودروی برقی با موتورجریان متناوب ac  
-- خودروهای دو منظوره  
- مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری  

 

فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز 

- تأثیر وزن در خودروی برقی  
-- تأثیر وزن بر شتاب  
-- تأثیر وزن در شیب ها  
-- تأثیر وزن بر سرعت  
-- تأثیر وزن بر مسافت طی شده  
-- توزیع وزن  
- نیروی مقاومت هوا  
-رانندگی در جاده  
-- توجه به تایر های خودرو 
-- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو 
- تجهیزات انتقال قدرت  
-- سیستم های انتقال قدرت  
-- تفاوت مشخصات موتور الکتریکی وموتور  احتراقی  
-- بررسی دنده ها  
-- جعبه دنده اتوماتیک و دستی  
-- سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روان کاری  
- مشخصات خودروهای برقی  
-- توان و گشتاور  
-- محاسبه گشتاور لازم خودرو  
-- محاسبه گشتاور خروجی موتور  
-- مقایسه منحنی های گشتاور لازم وگشتاورخروجی موتور  
 

فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی 

-مشخصات کلی خودروی درون شهری پیکان برقی  
-- شتابگیری مناسب  
-- سرعت میانگین پیشینه  
-- تأثیر شیب  
-- برد  
- محاسبه توان مورد نیاز خودرو  
-- محاسبه نیروی شتابگیری  
-- نیروی حرکت در شیب  
-- نیروی مقاومت غلتشی  
-- نیروی مقاومت هوا  
-- نیروی مقاومت وزش باد  
-- رسم منحنی گشتاور و توان  
- طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت  
-- فلایول  
-- بوش نگهدارنده فلایول  
-- محاسبه فلنج پوسته  
-- طراحی شاسی زیر موتور  
 

بخش دوم: نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی 

مقدمه                                                                                               

فصل اول : سلولهای خورشیدی 

 
- توضیحات کلی  
- بازدهی سلول  
- انواع سلولهای سیلیکونی  
- فناوریهای تولید  
--  Screen  printed 
- مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی  
-- نحوه کارکردن سلولهای خورشیدی(فتوولتاییکpv) 
-- سیلیکون در سلولهای خورشیدی 
--هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند 
 

فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی 

- مقدمه  
- بارهای وارده به شاسی  
-- بارهای استاتیکی 
-- بارهای دینامیکی(مربوط به سیستم تعلیق) 
-- نیاز مندیها 
-- انواع شاسیها 
-- فرم فضایی 
-- مواد به کار رفته در شاسیها 
-- مونوکوکهای کامپوزیتی 
-- جای راننده 
 

فصل سوم: ناحیه خورشیدی 

- مقدمه  
- بررسی عوامل گوناگون  
-- خنک نگهداشتن ناحیه 
-- چیدن سلولها 
-- اتصال داخلی سلولها 
-- پوششها 
- حفاظ سلولها  
-- فناوریها 
- تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR  
- طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی و زیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر  
-- وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی 
-- نکات استنتاجی 
- نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی 
-- مشخصات ناحیه  
 

فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی 

- مقدمه  
- طراحی پیکره اصلی  
-- قوانین مسابقه 
- نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه  
- نحوه طراحی برای دراگ پایین  
- نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب  
- نیازهای اضافی توان خورشیدی  
- نحوه طراحی ناحیه خورشیدی  
- ساختن شکل اصلی به صورت تجربی  
- تحلیل طراحی  
- خواندن نقشه ها برای CFD  
- نتایج CFD 
- طراحی دوباره براساس CFD 
- نتایج CFD از تحلیل دوم  
- نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه  
 

فصل پنجم : سیستم های مکانیکی 

- مقدمه  
- سیستم رانش  
-- بررسی عملکرد سیستم رانش 
-- انواع مکانیزمها 
-- انواع سیستمهای انتقال قدرت 
- سیستم تعلیق  
-- معایب 
-- مزایا 
-- رفتارهای دلخواه از تعلیق 
-- اجزا 
-- انواع سیستم تعلیق
- ترمزها 
-- انواع ترمزها 
-- مشکلات 
-- توضیح 
- چرخ ها و تایرها  
-- انواع چرخها 
-- تایرها 
-- تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها 
 

فصل ششم : موتور 

- انواع موتور  
-- القاییAC 
-- مقاومت متغیر 
-- DC جارو بک شده 
-- DC بدون جاروبک 
-- موتورهای چرخ 
غزال ایرانی  
چکیده غیر فارسی  
منابع  
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد