خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni
خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni

دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو رشته مکانیک


دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو رشته مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو رشته مکانیک

دانلود دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو رشته مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو رشته مکانیک
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل zip
حجم فایل 1958 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82

نام فایل : گزارش کارآموزی ایران خودرو-رشته مکانیک

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 82

حجم : 2 مگابایت


گـزارش کارآمـوزی
مـوضـوع :
تعمیر و نگهداری خودرو

فهرست مطالب
عنوان

صفحـه
فصل اول : آشنایی با محل کارآموزی
تاریخچه 2
آشنایی با محل کار آموزی 8
فصل دوم : هدف از تاسیس مجموعه و معرفی مواد اولیه و نوع محصولات و یا خدمات
هدف از تاسیس و معرفی محصولات ایران خودرو
11
محصولات ایران خودرو
17
فصل سوم : تشریح روند کار و فرایند تولید یا ارائه خدمات
تشریح روند کار
...

دانلود دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو رشته مکانیک

نقش کامپیوتر در خودرو کامپیوتر


نقش کامپیوتر در خودرو

کامپیوتر خودرو اساس کار Hy Wire

دانلود نقش کامپیوتر در خودرو

کامپیوتر خودرو
اساس کار Hy Wire
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل ppt
حجم فایل 350 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21


 

فهرست مطالب

مقدمه

نرم افزار و درایورهای لازم

بررسی سیستم های الکترونیکی خودروهای جدید

تحلیل فنی خودروی کامپیوتری Hy-Wire .

اساس کار Hy-Wire و اجزای این اتومبیل

کنترل

معایب

منابع

 

 

مقدمه :

به طور کلی کنترل موتور مهمترین وظیفه ی سیستم کامپیوتری موجود در خودرو

است. از این رو واحد کنترل موتور یا ECU قدرتمندترین کامپیوتر موجود در خودرو

است. (لازم به ذکر است که واژه ی "کامپیوتر"ی که در اینجا از آن استفاده می

کنیم به معنای آن کامپیوتری که الان شما از آن این مطالب را می خوانید نیست

بلکه از این کامپیوتر ها در فرهنگ الکترونیک به Embedded System یا سیستم

های جاسازی شده یاد می شود.)

 

فایل پاورپوینت 21 اسلاید

دانلود نقش کامپیوتر در خودرو

ساخت بلوکه سیلندر برش خودرو در سالیدورک


ساخت بلوکه سیلندر برش خودرو در سالیدورک

طراحی یک بلوکه سیلندر برش خورده در سالیدورک

دانلود ساخت بلوکه سیلندر برش خودرو در سالیدورک

طراحی بلوکه سیلندر برش خورده
دسته بندی فنی و حرفه ای
فرمت فایل zip
حجم فایل 914 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

یک طرح آموزشی از یک بلوکه سیلندر برش خورده به صورت سه بعدی به همراه پیستون ولنگ

دانلود ساخت بلوکه سیلندر برش خودرو در سالیدورک

دانلود فایل ورد(Word) پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها


دانلود فایل ورد(Word) پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

عنوان پروژه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها فرمت فایل اصلی doc قابل ویرایش با نرم افزار ورد تعداد صفحات ۱۲۵ شرح مختصر پروژه پروژه ای که در این قسمت از سایت برای دانلود آماده گشته با عنوان بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها می باشد

دانلود دانلود فایل ورد(Word) پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها
دانلود فایل (Word) پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها
دانلود فایل ورد(Word) پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها
دانلود فایل ورد پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 3908 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125

عنوان پروژه : بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

فرمت فایل اصلی : doc قابل ویرایش با نرم افزار ورد

تعداد صفحات : ۱۲۵

شرح مختصر پروژه :پروژه ای که در این قسمت از سایت برای دانلود آماده گشته با عنوان بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها می باشد. این پروژه به بررسی خودرو های برقی و طراحی و ساخت آنها وهم چنین به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد .

در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یک موتور الکتریکی ، کنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرک برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید که منظور از مجموعه محرک کلیه قطعاتی است که جریان مستقیم باتری ها را به نیروی کششی و گشتاور لازم برای حرکت چرخها تبدیل می کنند. از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حرکت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرک است .

اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم ظاهر شدند. تولید اینگونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.

 

غزال ایرانی اولین خودرو خورشیدی ایران و خاورمیانه است که توسط تعدادی از دانشجویان و استادان گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است.

در ادامه فهرست مطالب پروژه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها را مشاهده میفرمایید :

 

چکیده
فصل ۱- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی
۱-۱- خصوصیات خودروی برقی
۱-۲- تعریف خودروی برقی
۱-۳- تاریخچه تولید خودروی برقی و مزیت آن نسبت به خودرو احتراقی
۱-۴- انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آنها
۱-۴-۱- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم
۱-۴-۲- موتورهای الکتریکی جریان متناوب
۱-۵- باتریهای قابل استفاده در خودرو برقی
۱-۶- سیستم های تولید و انتقال نیرو برای خودروهای الکتریکی تولید انبوه
۱-۶-۱- خودرو برقی با موتور جریان مستقیم dc
۱-۶-۲- خودرو برقی با موتور جریان متناوب ac
۱-۶-۳- خودروهای دو منظوره
۱-۷- مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری
فصل ۲- سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز
۲-۱- تأثیر وزن در خودرو برقی
۲-۱-۱- تأثیر وزن بر شتاب
۲-۱-۲- تأثیر وزن در شیب ها
۲-۱-۳- تأثیر وزن بر سرعت خودرو
۲-۱-۴- تأثیر وزن بر مسافت طی شده توسط خودرو
۲-۱-۵- توزیع وزن
۲-۲- نیروی مقاومت هوا
۲-۳- رانندگی در جاده
۲-۳-۱- توجه به تایرهای خودرو
۲-۳-۲- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو
۲-۴- تجهیزات انتقال قدرت
۲-۴-۱- سیستمهای انتقال قدرت
۲-۴-۲- تفاوت مشخصات موتور الکتریکی و موتور احتراقی
۲-۴-۳- بررسی دنده ها
۲-۴-۴- جعبه دنده اتوماتیک و دستی
۲-۴-۵- سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روانکاری
۲-۵- مشخصات خودروهای برقی
۲-۵-۱- توان و گشتاور
۲-۵-۲- محاسبه گشتاور لازم خودرو
۲-۵-۳- محاسبه گشتاور خروجی موتور
۲-۵-۴- مقایسه منحنی های گشتاور لازم و گشتاور خروجی موتور
فصل ۳- طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی
۳-۱- مشخصات کلی خودرو و درون شهری پیکان برقی
۳-۱-۱- شتابگیری مناسب
۳-۱-۲- سرعت میانگین پیشینه
۳-۱-۳- تأثیر شیب
۳-۱-۴- برد
۳-۲- محاسبه توان مورد نیاز خودرو
۳-۲-۱- محاسبه نیروی شتابگیری
۳-۲-۲- نیروی حرکت در شیب
۳-۲-۳- نیروی مقاومت غلتشی
۳-۲-۴- نیروی مقاومت هوا
۳-۲-۵- نیروی مقاومت وزش باد
۳-۲-۶- رسم منحنی گشتاور و توان
۳-۳- طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت
۳-۳-۱- فلایویل
۳-۳-۲- بوش نگهدارنده فلایویل
۳-۳-۳- محاسبه فلنج پوسته
۳-۳-۴- طرحی شاسی زیر موتور
فصل ۴- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی
فصل ۵- سلولهای خورشیدی
۵-۱- توضیحات کلی
۵-۲- بازدهی سلول
۵-۲-۱- آرسنید گالیم (GaAs)
۵-۲-۲- سیلیکون(Si)
۵-۳- انواع سلولهای سیلیکونی
۵-۳-۱- تک بلور “Monocrystaline”
۵-۳-۲- چند بلور “Polycrystaline”
۵-۳-۳- بی شکل و بی نظم”Amorphous”
۵-۴- فناوریهای تولید
۵-۴-۱- Screen printed
۵-۵- مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی
۵-۵-۱- نحوه کار کردن سلولهای خورشیدی (فتوولتاییک pv)
۵-۵-۲- سیلیکون در سلولهای خورشیدی
۵-۵-۳- هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند
فصل ۶- طراحی بدنه و شاسی
۶-۱- بارهای وارده به شاسی
۶-۱-۱- بارهای استاتیکی
۶-۱-۲- بارهای دینامیکی (مربوط به سیستم تعلیق)
۶-۱-۳- نیازمندیها
۶-۱-۴- انواع شاسیها
۶-۱-۵- فرم فضایی
۶-۱-۶- مواد به کار رفته در شاسیها
۶-۱-۷- مونوکوکهای کامپوزیتی
۶-۱-۸- جای راننده
فصل ۷- ناحیه خورشیدی
۷-۱- بررسی عوامل گوناگون
۷-۱-۱- خنک نگهداشتن ناحیه
۷-۱-۲- چیدن سلولها
۷-۱-۳- اتصال داخلی سلولها
۷-۱-۴- پوششها
۷-۲- حفاظ سلولها
۷-۲-۱- فناوریها
۷-۳- تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR
۷-۴- طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی وزیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر
۷-۴-۱- وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی
۷-۴-۲- نکات استنتاجی
۷-۵- نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی
۷-۵-۱- مشخصات ناحیه
فصل ۸- تحلیل آیرودینامیکی
۸-۱- طراحی پیکره اصلی
۸-۱-۱- قوانین مسابقه
۸-۲- نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه
۸-۳- نحوه طراحی برای دراگ پایین
۸-۴- نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب
۸-۵- نیازهای اضافی توان خورشیدی
۸-۶- نحوه طراحی ناحیه خورشیدی
۸-۷- ساختن شکل اصلی به صورت تجربی
۸-۸- تحلیل طراحی
۸-۹- خواندن نقشه ها برای CFD
۸-۱۰- نتایج CFD
۸-۱۱- طراحی دوباره براساس CFD
۸-۱۲- نتایج CFD از تحلیل دوم
۸-۱۳- نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه
فصل ۹- سیستم های مکانیکی
۹-۱- سیستم رانش
۹-۱-۱- بررسی عملکرد سیستم رانش
۹-۱-۲- انواع مکانیزمها
۹-۱-۳- انواع سیستم های انتقال قدرت
۹-۲- سیستم تعلیق
۹-۲-۱- معایب
۹-۲-۲- مزایا
۹-۲-۳- رفتارهای دلخواه از تعلیق
۹-۲-۴- اجزا
۹-۲-۵- انواع سیستم تعلیق
۹-۳- ترمزها
۹-۳-۱- انواع ترمزها
۹-۳-۲- مشکلات
۹-۳-۳- توضیح
۹-۴- چرخ ها و تایرها
۹-۴-۱- انواع چرخها
۹-۴-۲- تایرها
۹-۴-۳- تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها
فصل ۱۰- موتور
۱۰-۱- انواع موتور
۱۰-۱-۱- القایی AC
۱۰-۱-۲- مقاومت متغیر
۱۰-۱-۳- Dc جاروبک شده
۱۰-۱-۴- Dc بدون جاروبک
۱۰-۱-۵- موتورهای چرخ
فصل ۱۱- غزال ایرانی
Abstract
فهرست منابع

دانلود دانلود فایل ورد(Word) پژوهش بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آنها

دانلود فایل ورد Word بررسی آلاینده های خودرو


دانلود فایل ورد Word بررسی آلاینده های خودرو

مشخصات مقاله دسته تحقیقات مکانیکی عنوان کامل پروژه بررسی تکنولوژیهای به خدمت گرفته شده برای کاهش آلاینده ها در خودرو فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه ۱۳۳

دانلود دانلود فایل ورد Word بررسی آلاینده های خودرو

دانلود فایل ورد Word بررسی آلاینده های خودرو
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 2387 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 133
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: پروژه بررسی تکنولوژیهای به خدمت گرفته شده برای کاهش آلاینده ها در خودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۳۳

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی آلاینده های خودرو ” بدین شرح است:

آلودگی هوا عبارتست از وجود یک یا چند مورد از مواد آلوده کننده در فضا نظیر گرد و خاک ، دوده ، گاز ، مایعات معلق ، بو ، دود یا بخار در اندازه یا مدت زمانی که بتواند برای زندگی انسان زیان آور باشد و یا اینکه بدون دلیل در آرامش و لذایذ زندگی و حیات جامعه مداخله نماید .
اگزوز اتومبیل شماری گازهای سمی را در اتمسفر رها می کند و در بین آنها گازهایی که بیشتر سبب نگرانی هستند ، عبارتند از: مونوکسید کربن ( CO )، هیدروکربن ها ( CH ) ، اکسیدهای ازت و ذرات معلق(pm). این موارد آلودگی زا ، مستقیم و غیر مستقیم به باران اسیدی ، مه دود ، مسمومیت از مونوکسید کربن و ازدیاد در تجمعات سطح پائین اوزون ربط داده شده اند . اگرچه نشر اگزوز بستگی به میزان مخلوط شدن بنزین و هوا در موتور وسیله نقلیه بنزینی دارد ولی بیش از ۹۰ درصد مونوکسید کربن موجود در شهرها و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اکسیدهای ازت موجود در محیطهای شهری ، از اگزوز اتومبیل ناشی می شود .
روند فراینده افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری در خیابانهای شهرهای بزرگ ، گذشته از مشکلات گوناگون اجتماعی ، مسأله افزایش بی رویه میزان آلودگی محیط زیست ، بخصوص آلودگی هوا و تأثیرات مخرب ناشی از آنرا پدید آورده است . برای از بین بردن یا لااقل کنترل این خطر جدید جدی باید چاره ای اندیشید تا مانع ظهور نتیجه معکوس از این اختراع بی بدیل بشر در طول تاریخ گردیم و همواره آن را به چشم وسیله ای مفید و ابزاری برای آسایش بیشتر انسان تلقی کنیم.در این پروژه سعی بر آن شده تا تکنولوژی هایی که هر کدام به نحوی باعث تصحیح و تکامل این وسیله در زمینه کاهش آلاینده های خروجی از آنشده را معرفی و در حد توان به نحوه عملکرد آنها بپردازیم.
امید است تا موجبات رضایت و خرسندی خوانندگان آن را فراهم آورم.

فصل اول:
انواع آلاینده ها
۱-۱- استانداردها
۱-۱-۱ -استاندارد EEC(European Economic Commiunity)
۱-۱-۲- استاندارد (Economic Commission Europe) ECE
۱-۲- مونواکسید کربن(CO)
۱-۳- هیدرو کربن های نسوخته(HC)
۱-۴- اکسید های ازت(NOX)
۱-۵- ترکیبات سرب
۱-۶- ذرات معلق در هوا (PM)

فصل دوم:
انواع سوخت مصرفی
۲-۱- سوختهای مایع
۲-۱-۱- بنزین
۲-۱-۲- گازوئیل
۲-۱-۳- الکلها
۲-۱-۳-۱- متانول
۲-۱-۳-۲- اتانول
۲-۱-۴- سوخت های گیاهی
۲-۱-۴-۱- متانول
۲-۱-۴-۲- اتانول
۲-۱-۴-۳- بیو دیزل
۲-۲- سوختهای گاز
۲-۲-۱- NG
۲-۲-۲- CNG
۲-۲-۳- LNG
۲-۲-۴-LPG
۲-۲-۵- هیدروژن
۲-۲-۶- بیو گاز
۲-۳- سوخت های دو گانه
۲-۳-۱- استفاده از سوخت مخلوط (Mixed Fuel Operation)
۲-۳-۲- سیستم SVO دو مخزنه (two-tank svo system)

فصل سوم:
انواع تکنولوژیهای بخدمت گرفته شده
۳-۱- نسبت سوخت به هوا
۳-۲- نسبت تراکم
۳-۲-۱- عدد اکتان (Octane Number)
۳-۳- شکل اتاق احتراق
۳-۳-۱ محفظه احتراق معمولی
۳-۳-۲ محفظه پیش احتراق
۳-۴- نوع ومحل پاشش سوخت
۳-۴-۱- کاربراتور
۳-۴-۲- تزریق سوخت
۳-۴-۲-۱- سیستم تزریق سوخت زمان بندی شده الکترونیکی
۳-۴-۲-۲ تزریق سوخت با جریان مداوم((Continuous Fuel Injection
۳-۴-۲-۳ تزریق سوخت در محل دریچه گاز (TBI)
۳-۵- درصد هوای اضافی
۳-۵-۱- توربوشارژینگ ضربه ای
۳-۵-۲- توربوشارژینگ فشار ثابت
۳-۶- جبهه انتشار شعله
۳-۶-۱ -نرخهای سوختن..
۳-۶-۲- تئوری انتشار شعله
۳-۷- مجاری تنفس و تخلیه..
۳-۷-۱ منیفولدهای ورودی متغیر
۳-۷-۲ منیفولدهای ورودی طول متغیر
۳-۸- محل قرار گیری شمع..
۳-۹-زمانبندی سوپاپها
۳-۹-۱- انواع تایمینگ متغیر سوپاپ ..

فصل چهارم:
انواع تصحیح کننده ها
۴-۱- مبدل های Catalytic
۴-۱-۱- کاتالسیت کنورتور سه راهه
۴-۱-۲- تئوری سیستم کاتالیست کتورتور سه راهه.
۴-۲- سنسور اکسیژن ..
۴-۳- سوپاپ EGR
۴-۴-Max Power
۴-۴-۱ کاهش گازهای خروجی.

فصل پنجم:
انواع تامین انرژی
۵-۱- خودروهای Hybrid
۵-۱-۱- کنترل کننده ها / موتورهای هیبریدی..
۵-۱-۲- باتری خودرو هیبریدی
۵-۱-۳-فراخازن های خودروهای هیبریدی
۵-۱-۴ -انتشارات پایین و راندمان بالا..
۵-۱-۵ -خاصیت تقویت کردن ترمز
۵-۱-۶ -سیستم هیبریدی سری
۵-۱-۷ -سیستم هیبریدی موازی..
۵-۱-۸ -سیستم هیبریدی سری ـ موازی..
۵-۱-۹ -ویژگیها ..
۵-۱-۱۰ -مقایسه عملکردی خودروهای برقی خالص و خودروهای هیبرید
۵-۲- پیل سوختی
۵-۲-۱ پیل سوختی اکسید جامد(SOFC)
۵-۲-۲ پیل سوختی کربنات مذاب (MCFC)
۵-۲-۳ پیل سوختی اسید فسفریک (PAFC)
۵-۲-۴ پیل سوختی قلیایی (AFC)
۵-۳- موتور های شش زمانه..
۵-۳-۱ طراحی و عملکرد
۵-۳-۲ راندمان حرارتی و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی
۵-۳-۳ کاهش مصرف سوخت
۵-۳-۴ دو انبساط (کار)
۵-۳-۵ چند گانه سوز بودن
۵-۳-۶ کاهش چشمگیر در الایندگی
۵-۳-۷ سوخت مایع
نتیجه گیری

منابع

 

مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: پروژه بررسی تکنولوژیهای به خدمت گرفته شده برای کاهش آلاینده ها در خودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۳۳

دانلود دانلود فایل ورد Word بررسی آلاینده های خودرو