خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni
خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni

دانلود تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص


دانلود تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص

دانلود روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص مقاله روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص

دانلود دانلود تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص

دانلود روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص
تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص
مقاله روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص
روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

 

فرمت فایل : ورد 

 

قسمتی از محتوی فایل

 

تعداد صفحات : 17 صفحه

روش تولید بوش سیلندر اتومبیل بوش سیلندر از جمله قطعات چدنی است که نسبت به ساختار زمینه بسیار حساس است و ویژگی های ساختاری قطعه تعیین کنندة عمر و دوام و سلامت موتور اتومبیل می باشد .
برای تولید این قطعه در صنعت از دو روش استفاده می شود .
روش نخست ، ریخته گری در ماسه به روش سیلیکات سدیم است .
بوشی که از این روش تولید می شود دارای استحکام پایینی بوده و بعلت رطوبت موجود در سیستم ، عیوب انقباضی و گازی فراوانی در قطعه مشاهده می شود .
روش صنعتی و جدید برای تولید بوش سیلندر ریخته گری در قالب فلزی به روش گریز از مرکز است .
در این روش مذاب به سرعت در قالبی که در حال گردش است ، ریخته شده ، شکل می گیرد .
استفاده از روشهای گریز از مرکز برای تولید بوش چدنی به جای روش ریخته گری در ماسه دارای مزایای زیر است : 1ـ حداقل عیوب گازی و انقباضی به همراه ضریب تراکم جرمی بالا 2ـ حذف سیستم راه گاهی و تغذیه و مشکلات موجود در این سیستمها 3ـ حذف سیستم ماهیچه گذاری و مشکلات موجود در این سیستم 4ـ تولید بوش با حداقل ضخامت ممکن برای انجام مراحل ماشین کاری 5ـ استحکام و خواص مکانیکی بالاتر نسبت به سیستم ریخته گری در ماسه 6ـ افزایش سرعت تولید گرچه استفاده از روشهای گریز از مرکز در تولید بوش از مزایای زیادی برخوردار است ،‌ولی باید توجه داشت که به دلیل شرایط خاصی که به لحاظ استفاده از قالب فلزی بر نحوة انجماد حاکم است ،‌ باعث می شود تا کنترل ساختار متالورژیکی قطعه با مشکلات عدیده ای روبرو باشد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : 1ـ جدایش فازها در اثر نیروی گریز از مرکز 2ـ تغییر ساختار متالورژیکی و تشکیل مناطق کاربیدی در فرآیندهای متداول ریخته گری سیلندر ، دستیابی به ساختاری مناسب در قسمت سیلندر با پیستون که سایش و حرارت بالایی ایجاد می کند عملاً غیر ممکن است .
به منظور بالابردن مقاومت به سایش و ضریب هدایت حرارتی از به کار بردن قطعه ای استوانه ای شکل (بوش سیلندر) که بطور جداگانه با ساختار مطلوب ریخته گری می شود ،‌در آن محل استفاده می کنند .
بوش سیلندر را معمولاً از جنس چدنهای خاکستری بدللی دارا بودن قابلیت ریخته گری خوب و خواص فیزیکی و مکانیکی ویژه تهیه می کنند .
نوع و اندازة‌گرافیتها و فازهای تشکیل دهندة زمینة‌ریز ساختار پارامترهای اصلی تعیین کنندة‌خواص چدنهای خاکستری هستند .
گرافیت نوع A (گرافیت لایه ای نازک با توزیع یکنواخت) با اندازة‌متوسط از نظر مقاومت به سایش عالی هستند .
در چدنهای خاکستری با گرافیتی نوع A ،‌ ورقه های گرافیت شبیه مخزن روغن کاری کننده عمل می کنند .
همچنین این نوع گرافیتها باعث هدایت حرارتی و کنترل دمای سطوح مرتبط با منبع گرما می شوند .
گرافیتهای ورقه ای ضمن داشتن قابلیت ماشین کاری خوب ، شرایط عالی در برابر سایش نیز دارند .
برای افزایش مقاومت به سایش چدنهای خاکستری می توان از ایجاد فازهای مختلف و مناسب در ریز ساختار بهره گرفت .
بطور کلی سختی چدن خاکستری با زمینة‌ کاملاً پرلیتی حدود HB 180 است .
با افزودن مقداری فسفر حدود 5/0 % به چدن فاز استریت با سختی حدود HB 400 در اطراف سلولهای یوتکتیک تشک

دانلود دانلود تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل 16ص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد