خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni
خودروفنی(automotive)

خودروفنی(automotive)

(automotive)Khodrofanni

تحقیق با موضوع تعمیر موتور خودرو

تحقیق باموضوع تعمیر موتور خودرو 84صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
تحقیق با موضوع تعمیر موتور خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 23114
کاربر

توضیحات:

تحقیق باموضوع تعمیر موتور خودرو

84صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

بخش اوّل ـ پیاده و سوار کردن قطعات موتور (تعمیر اساسی)

1ـ کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور

پس از شستشوی قسمتهای مختلف موتور و خشک کردن آنها ، بایستی کلیة قطعات تراشکاری شده و یا تعویض شده بازدید گردد. هم چنین خلاصی ( لقی )قسمتهای مختلف موتور کنترل شده و با ارقام مندرج در کتاب راهنمای تعمیرات موتور اتومبیل مقایسه و تطبیق داده شود. در صورتی که کتاب راهنما در دسترس نباشد می توان ارقام مربوط به مشخصات فنی موتور را از تراشکار با تجربه پرسید و یاداشت نمود. لازم به یادآوری است که هر تعمیرکاری، بایستی ارقام مربوط به مشخصات فنی موتور را که به طور تجربی به دست آمده و بین تعمیرکاران معمول است در دفترچه ای یادداشت کرده ، و در صورت لزوم از آنها استفاده نماید. هم چنین در جدولهای 1و2مقدار سفتی پیچهای موتور با تورک متر ( آچار مدرّج )، نسبت به بزرگی و کوچکی آن ( قدرت موتور )و نسبت به قطر و جنس پیچ به طور نمونه ذکر شده است .

فهرست برخی ازمطالب:

بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور

کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور 1

آزمایش رینگ های پیستون 10

کلیات مربوط به بستن موتور 13

بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور 13

بستن پیستون ، گچن پین و شاتون 15

جا انداختن رینگها روی پیستون 16

جا انداختن پیستون و شاتون 17

بستن اویل پمپ به بلوک موتور 19

بستن فلایویل روی میل لنگ 19

بستن میل سوپاپ 20

بستن دینام واستارت بر روی موتور 24

بخش دوم : تعمیر سیلندر

سائیدگی سیلندر و علل آن 25

سنگ زدن یا پولیش موتور 30

بوش های سیلندر 34

تعمیر ترک های بلوک سیلندر 36

مقدمه آ
بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور
کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور 1
آزمایش رینگ های پیستون 10
کلیات مربوط به بستن موتور 13
بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور 13
بستن پیستون ، گچن پین و شاتون 15
جا انداختن رینگها روی پیستون 16
جا انداختن پیستون و شاتون 17
بستن اویل پمپ به بلوک موتور 19
بستن فلایویل روی میل لنگ 19
بستن میل سوپاپ 20
بستن دینام واستارت بر روی موتور 24
بخش دوم : تعمیر سیلندر
سائیدگی سیلندر و علل آن 25
سنگ زدن یا پولیش موتور 30
بوش های سیلندر 34
تعمیر ترک های بلوک سیلندر 36

دانلود تحقیق بررسی ایمنی خودرو


دانلود تحقیق بررسی ایمنی خودرو

تولیدکنندگان خودرو در دنیا به دو مبحث بسیار اهمیت می دهند، یکی شکل ظاهری و دیگری ایمنی خودرو است و تنها به لحاظ داشتن این دو فاکتور مهم قادر خواهند بود بازار و مشتری را از آن خود کنند

دانلود دانلود تحقیق بررسی ایمنی خودرو

بررسی ایمنی خودرو
وضعیت ایمنی خودروها 
انواع عیوب در خودرو بعد از تصادف
تست تصادف 
خلاقیت‌ها و نوآوریهای طراحان ایمنی خودرو
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

فهرست


بررسی ایمنی در خودرو............................................................................................................... 2

وضعیت ایمنی خودروها..................................................................................................................... 2

انواع عیوب در خودرو بعد از تصادف................................................................................................... 4

تست تصادف ........................................................................................................................................ 6

خلاقیت‌ها و نوآوری‌های طراحان ایمنی خودرو  .................................................................................................. 7

اتومبیل های هوشمند بهترین راهکار برای کاهش تصادفات ............................................................................. 14

 10 فناوری برتر ایمنی خودرو ........................................................................................................ 16

منابع................................................................................................................................................ 21


بررسی ایمنی در خودرو

اولین تصادف : در اکتبر سال ۱۸۰۴ میلادی خودرویی با موتور بخار که "گاگنت" نام داشت به دیواره‌ای برخورد کرد. در روزنامه‌های آن زمان نوشته شد که علت اصلی این اتفاق ترمزهای ضعیف آن بوده است. اولین برخورد دو اتومبیل با هم نیز در جولای سال ۱۸۳۱ میلادی در انگلستان اتفاق افتاد. همچنین در سال ۱۸۹۷ نخستین تصادف یک خودرو بنزینی اتفاق افتاد و در سال ۱۸۹۸ نخستین عابر پیاده در برخورد با یک اتومبیل کشته شد. تمامی این عوامل سبب شد دولت‌ها و افکار عمومی، خودروسازان را به ایمن کردن خودروهایشان متوجه کنند. امروز نیز موسسه ایمنی اروپا (NCAP) بر ایمنی خودروها نظارت دارد و آنها را دسته‌بندی می‌کند که این دسته‌بندی نیز در میزان تقاضای خرید مدل‌های مختلف خودرو تاثیر فراوانی دارد.

 

وضعیت ایمنی خودروها

تولیدکنندگان خودرو در دنیا به دو مبحث بسیار اهمیت می دهند، یکی شکل ظاهری و دیگری ایمنی خودرو است و تنها به لحاظ داشتن این دو فاکتور مهم قادر خواهند بود بازار و مشتری را از آن خود کنند. همچنین این پارامترها تاثیر بسزایی در قیمت خودروهای تولیدی دارند. وقتی در اروپا و آمریکا اعلام می‌شود که خودرویی در سطح پایین استاندارد است، به شدت از میزان فروش آن کاسته می‌شود، اما در ایران این اطلاعات به ندرت ارائه می‌شود. هم‌اکنون اگر خودرویی ایمن باشد، بازار آن هم باید پرتقاضا بماند و کارخانه‌های آن به سوددهی برسد، اما اگر خودرویی از نظر ایمنی ضعیف باشد، با حمله افکار عمومی به آن باید شکست را تجربه ‌کند، اما در ایران چون بازار رقابتی وجود ندارد، ایمنی نیز چندان مهم نیست. ولی به نظر می‌رسد با پیوستن آرام ایران به WTO خودروسازان نیز باید دیدگاه خود را عوض کنند و با گسترش مراکز تحقیق و توسعه، خودروهایی تولید کنند که ایمنی بیشتری داشته باشند. وضعیت ایمنی نامطلوب برخی خودروها سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد ایران ضربه وارد می‌کند. در ایران ۲۷ هزار نفر سالانه بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند. راهنمایی رانندگی ۱۰ درصد این تصادفات را به دلیل امنیت کم در خودروها عنوان کرده است. با این که موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ۵۱ استاندارد خودرو را اجباری کرده است، اما هنوز وضعیت ایمنی خودروهای داخلی جای سوال بسیاری دارد. ۵۱ استاندارد برای ایمنی و عملکرد خودرو کامل شده است که ۲۵ استاندارد در سال ۸۴ برای خودروسازان اجباری شده‌اند. البته برخی از این استانداردها احتیاج به آزمایشگاه‌های پیشرفته و یا تائید از خارج دارد که مرحله‌ای زمان‌بر است؛ از طرفی آزمون تصادف شامل تصادف از روبرو و تصادف جانبی و تعدادی هم مربوط به ایمنی و عملکرد است؛ مثل استحکام صندلی و توان موتور که در هر صورت باید تحت کنترل قرار گیرند. بحث ایمنی خودرو بحثی کلی است وقطعه، محصول و خدمات مشتری هر سه باید با هم دیده و در نظر گرفته شود. به گزارش ایسنا، براساس آخرین مطالعات انجام شده، خودروهای پژو ۲۰۶ ، ال-۹۰، هیوندایی ورنا، مزدا ۳۲۳ و مگان و بنز کلاس E که در ایران تولید و یا در آینده نزدیک تولید خواهند شد، توسط موسسه استاندارد ایمنی اروپا (یورو NCAP) تایید شده‌اند. البته خودرو سمند نیز توسط موسسات ایمنی انگلستان تائید شده است. بر این اساس مگان و بنز کلاس E با داشتن ۵ ستاره بیشترین ایمنی را در خودروهای ایرانی به خود اختصاص داده‌اند. خودرو پژو ۲۰۶نیز از نظر ایمنی دارای ۴ ستاره و هیوندایی و ال -۹۰ نیز ۳ ستاره ایمنی دارند. بسیاری از مردم بر این باورند که هرچه بدنه خودرو محکم‌تر باشد، خودرو امن‌تر است، در حالی که اینگونه نیست. خودروهای جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت جلو آن بر اثر تصادفات شدید، تخریب شده و به این وسیله ضربه، تصادف را جذب کند

 

 

فایل ورد 20 ص

دانلود دانلود تحقیق بررسی ایمنی خودرو

دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو کارآموزی


دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو

کارآموزی ، تعمیر گاه ، مجاز خودرو ، سیستم سوخت رسانی انژکتوری ، واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu موتور ، سنسور دور موتور ، سنسور فشار هوای منیفولد ، پتانسیومتر دریچه گاز ، سنسور دمای آب، سنسور دمای هوای ورودی

دانلود دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو

کارآموزی تعمیر گاه مجاز خودرو 
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu موتور 
سنسور دور موتور 
سنسور فشار هوای منیفولد
پتانسیومتر دریچه گاز 
سنسور دمای آب
سنسور دمای هوای ورودی
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 5467 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

سیستم سوخت رسانی انژکتوری:

1ـ واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu موتور

2 ـ سنسور دور موتور

3 ـ سنسور فشار هوای منیفولد

4 ـ پتانسیومتر دریچه گاز

5 ـ سنسور دمای آب

6 ـ سنسور دمای هوای ورودی

7 ـ سنسور سرعت خودرو

8 ـ اکسیژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد)

9 ـ باتری

10 ـ رله دوبل (در خودرو پژو 206 مالتی پلکس وجود ندارد)

11 ـ کویل دوبل

12 ـ باک بنزین

13 ـ پمپ بنزین

14 ـ صافی بنزین

15 ـ ریل سوخت

16 ـ رگولاتر فشار سوخت (در خودرو پژو 206 بر روی پمپ بنزین نصب شده است . فشار آن در پژو پارس با سیستم مگنتی مارلی5/2 بار و پارس وسمند با سیستم ساژم حدود 3 بار وپیکان انژکتوری 5/3 بار است)

17 ـ انژکتور

18 ـ مخزن کنیستر (در خودروهای ما نصب نشده است)

19 ـ شیر برقی کنیستر (در خودروهای مانصب نشده است )

20 ـ دریچه گاز

21 ـ گرم کن دریچه گاز (فقط در خودروهای پارس وسمند نصب شده است)

22 ـ موتور مرحله‌‌‌‌ای دور آرام

23 ـ لامپ اخطار سیستم جرقه و انژکتور

24 ـ سوکت اتصال به دستگاه عیب یاب

25 ـ سنسور ضربه

26 ـ سوییچ فشار فرمان هیدرولیک (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد)

 


اجزایی که به E.C.Uپیغام ارسال می‌‌‌‌‌‌کنند:

BSI/8221 ـ ایموبیلایزر

1805 ـ رله دوبل سوم (در خودر ما موجود نیست)

1304 ـ رله دوبل (در خودرو 206 مالتی پلکس وجود ندارد)

7001 ـ سویچ فشار فرمان هیدرولیکی( فقط در خودرو 206 وجود دارد)

BBOO ـ باتری

80 ـ کلید AC کولر

C001 ـ کانکتور اتصال به دستگاه عیب یاب

1120 ـ سنسور ضربه

1313 ـ سنسور دور موتور

1312 ـ سنسور فشار هوای مانیفولد

(در خودرو 206 سنسنور فشار و سنسور دمای هوا در یک مجموعه قرار گرفته است.)

1316 ـ پتانسیومتر دریچه گاز

1220 ـ سنسور دمای آب

1240 ـ سنسور دمای هوای ورودی

1350 ـ اکسیژن سنسور ( فقط در خودرو 206 وجود دارد)

1620 ـ سنسور سرعت خودرو


عملگرها (ACTUATORS) :




C001 ـ کانکتوراتصال به دستگاه عیب یاب

1304ـ رله دوبل

BSI/ 8221 ـ ایمبیلایزر و BSI

1350 ـ سنسور اکسیژن

1210/4315 ـ پمپ بنزین و شناور آن

7210 ـ کامپیوتر راه یابی (GPS) در خودروهای ما نصب نشده است.

1334 ـ 1331 ـ انژکتورها

1225 ـ استپر موتور ( موتور مرحله‌‌ ای دور آرام)

1135 ـ کویل دوبل

1215 ـ شیر برقی کنیستر (در خودروهای ما وجود ندارد.)

V1300 ـ لامپ اخطار سیستم سوخت و جرقه

4210 ـ دور سنج موتور  

  1. .- کلید AC کولر

1270 ـ گرمکن دریچه گاز ( در خودرو 206 و پیکان انژکتوری وجود ندارد.)

1 ـ رگولاتور فشار سوخت (این قطعه در خودرو 206 در داخل باک بنزین و روی پمپ بنزین قرار دارد)

2 ـ دریچه گاز

3 ـ مانیفولد هوای ورودی

4 ـ شیر برقی کنیستر (در خودروهای ما وجود ندارد)

5 ـ مخزن کنیستر

6 ـ لوله انتقال بخارات سوخت به مخزن کنیستر

7 ـ باک

8 ـ پمپ بنزین و متعلقات آن

9 ـ لوله انتقال سوخت

10 ـ لوله برگشت سوخت اضافی (در خودرو 206 وجود ندارد)


11 ـ فیلتر سوخت

12 ـ انژکتورها

13 ـ ریل سوخت


توجه: بعد از جدا کردن اتصال مدار سوخت قسمت نری آن را تمیز کرده و روی آن را به روغن آغشته نمایید.


پمپ بنزین :


وظیفه پمپ بنزین ارسال سوخت به ریل سوخت است.رگولاتور فشار در مسیر ارسال سوخت نصب شده و فشار مدار سوخت را در حد معینی ثابت نگه می‌‌دارد.شکل فوق پمپ بنزین پژو 206 را نشان میدهد که رگولاتور آن بر خلاف سایر خودروهای انژکتوری در داخل پمپ بنزین نصب شده است.پمپ بنزین داخل باک قرار دارد وولتاژ تغذیه 12 ولت آن رله دوبل از مسیر سوییچ اینرسی در زمانهای زیر تامین میشود:

ـ در زمان سوییچ باز به مدت 3 تا 5 ثانیه

ـ در زمان موتور روشن بطور دائم

فیلتر بنزین :

عنصر اصلی از جنس کاغذ و دارای یک صافی میباشد.این فیلترها قادر به تصفیه ذرات 8 تا 10 میکرونی و هر 20000 کیلومتر باید تعویض شوند. توجه: مطمئن شوید که فیلتر در جهت صحیح با توجه به فلش نشان داده شده روی بدنه نصب شده است.


شما تیک محل قرارگیری سیستم سوخت رسانی:


 1 ـ سنسور فشار هوای منیفولد

2 ـ لوله باز یاب بخارات روغن

3 ـ گرمکن دریچه گاز (در خودرو 206 ایران نصب نشده است)

4 ـ موتور مرحله‌‌‌ای دور آرام (استپ موتور)

5 ـ محفظه فیلتر هوا

6 ـ دریچه گاز

7 ـ پتانسیومتر دریچه گاز

8 ـ مانیفولد هوای ورودی

9 ـ انژکتورها

10 ـ ریل سوخت

11 ـ مدار بازیاب بخارات سوخت (کنیستر)

 


موتور مرحله‌‌ای دور آرام :

این قطعه جریان هوای دریافتی موتور از دریچه گاز را در حالتهای زیر توسط E.C.U کنترل می‌‌کند.

1 ـ ایجاد حالت ساسات در زمان سرد بودن موتور

2ـ تنظیم دور آرام در زمان گرفتن بار اضافی از موتور (کولرو….)

3 ـ تنظیم مخلوط سوخت و هوای در دور آرام

4 ـ جلوگیری از بسته شدن سریع مسیر هوای زمانی که سرعت‌‌های بالا راننده به طور ناگهانی پا را از روی پدال گاز بر می‌‌‌دارد.

مکانیزم عملکرد موتور مرحله‌‌‌ای دور آرام :

موتور مرحله‌‌‌‌ای دور آرام پالس‌‌‌‌های 12 ولتی ارسالی توسط E.C.U را به حرکت خطی در راستای محور طولی موتور مرحله‌‌‌ای تبدیل کرده تا مقدار جریان هوای اضافی را تنظیم کند.کورس حرکتی آن 8MM بوده و 200 مرحله دارد که هر مرحله آن 04/ میلیمتر است.سیم پیچ اول پایه‌‌‌ های B وC سیم پیچ دوم و مقاومت هر یک از سیم پیچها 53 اهم است.

سنسور فشار هوای منیفولد (MAP SENSOR) :

سنسور فشار هوای مانیفولد در خودرو پژو 206 نسل جدیدی از سنسورها می‌‌‌‌‌‌‌‌باشد که سنسور دمای هوای ورودی هم ضمیمه آن است.مجموعه سنسور فشار هوای مانیفولد فشار و دمای هوای مانیفولد را دائماً اندازه‌‌‌‌‌‌‌گیری می‌‌‌‌‌‌‌کند.ولتاژ تغذیه آن 5 ولتی وتوسطE.C.U تأمین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.ولتاژ بازگشتی از سنسور متناسب با فشار اندازه‌‌‌‌گیری شده توسط پیزوالکتریک(مقاومت متغییر با فشار) تغییر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

  1. C.U از این اطلاعات برای محاسبه موارد زیر استفاده میکند:

ـ اندازه‌‌‌‌‌‌گیری جرم هوای ارسال شده به موتور

ـ تغییر نسبت سوخت به هوا متناسب با بار وارده به موتور و فشار هوای محیط

ـ آوانس جرقه

سنسور فشار هوای منیفولد در اندازه‌‌‌‌‌گیری کمیت‌‌‌‌‌های فوق در موارد ذیل موثر است:

1 ـ در حالت سوییچ باز

2 ـ در حالت تمام بار (دور پایین موتور) زمانی که از سربالایی‌‌‌‌ها عبور می‌‌‌‌‌‌کنیم.

جرم هوای ارسال شده به موتور متناسب با عوامل زیر تغییر می‌‌‌‌‌کند:

1 ـ فشار اتمسفر

2 ـ دمای هوای ورودی

3 ـ دور موتور

نکته : اگر این سنسور درست کار نکند E.C.U دیگر قادر نخواهد بود میزان هوای ورودی را بطور دقیق تعیین کنند.


سنسور دمای هوای ورودی:

مقاومت بکار رفته در سنسور دمای هوا از نوع NTC (مقاومت آن با فزایش دما کاهش می‌‌‌‌یابد) می‌‌‌‌باشد. E.C.U برای محاسبه جرم هوای ورودی به موتور از اطلاعات اسن سنسور استفاده می‌‌‌کند.در خودرو پژو 206 سنسور دمای هوا و سنسور فشار هوا در یک مجموعه قرار دارد.


تذکر: این سنسور در زمان سوییچ باز فعال میباشد تا اطلاعات دمای هوای ورودی را به E.C.U بدهد.

 

1 ـ واحد کنترل کننده الکترونیکی

2 ـ سنسور دور موتور

3 ـ کویل دوبل استاتیکی

4 ـ شمع جرقه

 

فایل ورد 46 ص

دانلود دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو

پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران


پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران

دانلود پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران بررسی انتخاب خودرو مناسب برای ایران پاورپوینت جامع و کامل انتخاب خودرو مناسب برای ایران کاملترین پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران پکیج پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران مقاله انتخاب خودرو مناسب برای ایران تحقیق انتخاب خودرو مناسب برای ایران

دانلود پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران

دانلود پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران
بررسی انتخاب خودرو مناسب برای ایران
پاورپوینت جامع و کامل انتخاب خودرو مناسب برای ایران
کاملترین پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران
پکیج پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران
مقاله انتخاب خودرو مناسب برای ایران
تحقیق انتخاب خودرو مناسب برای ایران
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3755 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 83 صفحه


انتخاب خودرو مناسب برای ایران

تشخیص نیاز Identification of need با توجه به بعد مسافت در شهر برای انجام یکسری فعالیت های روزمره در زمان محدود ،داشتن وسیله نقلیه اجتناب ناپذیر است. Definition of goal هدف برای پاسخ به این نیاز همگانی طراحی خودروی مناسب ،با درنظر گرفتن شرایط خاص موجود در ایران( اقلیمی ،رفاهی ،سلیقه مردم ، استطاعت مالی عوام ، ...) احساس میشود. جستجو Research برای طراحی یک خودرومناسب ،به بررسی خودروهای ساخته شده در داخل کشور یا مونتاژ شده توسط شرکتهای مختلف ایرانی میپردلزیم .
مشخصات تعدادی خودرو با قیمتهای مختلفی در زیر آورده شده : موتور
نوع ( :(XU7JP/L3
ظرفیت موتور:۱٧٦۱
عداد سیلندر :٤
موتور : ۲/۹۹ اسب بخار در ٦٠٠٠ دور در دقیقه
نسبت تراکم :۳/۹:۱
انتقال قدرت
گیربکس : د ستی ۵ دنده جلو
کلاچ :کنترل کابل نوع منفرد خشک
فرمان
جعبه فرمان:نوع شانه ای هیدرولیک
شعاع چرخ :۱۱۵/۵ متر
ترمز
جلو :دیسکی پرده دار
عقب : کاسه ای
تعلیق
جلو : حالت معکوس McPherson با محور ضد لغزش عقب :
مستقل و از نوع فنر پیچشی
تجهیزات الکتریکی
استارت (۱/۱ کیلو وات ) دینام (٨٠ آمپر) باطری ۱۲ولت ۵۵Ah
ابعاد
طول کلی : ٤٤٠٨ میلی متر
عرض کلی :۱٦۹٤ میلی متر
ارتفاع کلی :۱٤۱٠ میلی متر
وزان
وزن خالص خودرو : ۱٠٧٠ کیلوگرم
لاستیک :175/70R1484T از نوع بدون تیوپ
ظرفیت مخزن سوخت :٧٠ لیتر
وزن مجاز خودرو : ۱۵٠٠ کیلوگرم
مصرف سوخت
میانگین مصرف (داخل وخارج شهر) استانداردECE R101 :در ۱٠٠ کیلومتر 0/9 لیتر
سرعت ثابت ۹٠ کیلومتر در ساعت استاندارد ECE R84 :در ۱٠٠ کیلومتر7/8لیتر
سرعت ثابت۱۲٠ کیلومتر در ساعت کیلومتر استاندارد ECE R84 : در ۱٠٠ کیلومتر۳/۱٠لیتر
قیمت پژو 405 GLX هم اکنون در بازار خودرو از 11 میلیون و 650 هزار تومان تا 12 میلیون و 250 هزار تومان متغیر است
پژو 405 پژو پارس پژو 807 مشخصات فنی807 با چهار نوع موتور متفاوت چهار سیلندر و یک نوع موتور شش سیلندر بنزینی عرضه میگردد که دو نوع آن بنزینی و دو نوع دیگر توربو دیزل میباشند
حال می پردازیم به موتورهای قابل نصب در پژو 807 : - موتور شش سیلندر بنزینی با آرایش V6 با حجم cc2946 و قدرتی معادل212 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm285 در 3750 دور در دقیقه. - موتور جهار سیلندر بنزینی به حجم cc2230 و 160 اسب بخار قدرت در 5650 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm217 در 3900 دور در دقیقه . - موتور جهار سیلندر بنزینی به حجم cc1997 و 138 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm190 در 4100 دور در دقیقه .- موتور جهار سیلندر توربو دیزل به حجم cc2179 و 130 اسب بخار قدرت در 4000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm314 در 2000 دور در دقیقه . - موتور جهار سیلندر توربو دیزل به حجم cc1997 و 109 اسب بخار قدرت در 4000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm270 در 1750 دور در دقیقه . مدل شش سیلندر پژو 807 تنها با گیربکس اتوماتیک با سیستم انطباق خودکار ( این نوع گیربکس قادر است که با تجزیه و تحلیل نحوه رانندگی راننده، در صورت نیاز دنده را برای افزایش شتاب دیرتر تعویض نماید و در حالت عادی با تعویض سریعتر دنده باعث صرفه جوئی در مصرف سوخت شود ، در ضمن مسائلی چون لغزندگی سطح جاده و شیب جاده و وزن خودرو را نیز مد نظر قرار می دهد ) قابل سفارش است ، حداکثر سرعت این مدل 205 کیلومتر در ساعت است که برای این کلاس خودرو بسیار درخور توجه است .  موتور 2 2 لیتری توربو دیزل با 136 اسب بخار نیرو و خصوصا گشتاوری 20 درصد بیشتر از مدل 2 2 لیتری بنزینی برای جابجائی سرنشینان و اسباب و اثاثیه شان مناسب است . در ضمن مصرف متوسط سوخت آن 30 درصد از مدل بنزینی کمتر بوده که این مهم با توجه به ارزانتر بودن گازوئیل نسبت به بنزین دو چندان مینماید و پیش بینی می شود پر فروشترین مدل 807 در اروپا بشود . سیستم تعلیق پژو 807 نسبت به 806 تقریبا بدون تغییر باقی مانده و تنها تنظیمات و قطر میل تعادل عقب تغییر یافته است و در داخل شهر نسبتا خشک عمل میکند ولی با افزایش سرعت توانائیهای حرکتی تحسین بر انگیز پژو بروز کرده و علاوه بر راحتی بسیار زیاد ، اطمینان بخش نیز میباشد .

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت انتخاب خودرو مناسب برای ایران

انتقال فناوری در صنعت خودرو


انتقال فناوری در صنعت خودرو

انتقال فناوری پیشینه خودروسازی در ایران روش های انتقال تکنولوژی شیوه های مدرن انتقال تکنولوژی

دانلود انتقال فناوری در صنعت خودرو

انتقال فناوری
پیشینه خودروسازی در ایران 
روش های انتقال تکنولوژی 
شیوه های مدرن انتقال تکنولوژی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 219 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

 

فهرست مطالب 

مقدمه

اجزای اصلی صنعت خودرو

پیشینه خودروسازی در ایران

انتقال فناوری

چند مدل ارائه شده جهت انتقال فناوری

2 شاخص مهم در انتقال فناوری

سه جنبه ی مهم شیوه های انتقال تکنولوژی

برخی از عوامل تاثیرگذار برنحوه انتقال تکنولوژی

روش های انتقال تکنولوژی

شیوه های مدرن انتقال تکنولوژی

نگاهی به شرکت های خودروساز داخلی و تکنولوژی های انتقال یافته در آن ها

جمع بندی

 

 

 

مقدمه

 

صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از 60 صنعت دیگر ، به «لوکوموتیو صنایع»مشهور است.

صنعت خودرو، به لحاظ نقش حساس آن در چرخه زندگی افراد جامعه، ضریب سودآوری بالا، اشتغالزایی و گردش مالی وسیع، مورد علاقه و رقابت بسیاری از کشورها و شرکتهای بزرگ بین المللی میباشد. این صنعت به سبب پیوند عمیقی که با سایر بخشهای اقتصادی و صنعتی دارد و همچنین از پیشرفته ترین تکنولوژی جهان بهره مند میباشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایع ایجادکننده ارزش افزوده در اقتصاد هر کشور میباشد. این صنعت به دلیل دارا بودن حلقه های پیشین و پسین و گسترده بودن زنجیره تأمین آن، در برخی از کشورها جز صنایع مادر و استراتژیک قلمداد میگردد و دارای پتانسیل بالایی در ایجاد اشتغال و نقشی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی، صنعتی و فناوری کشور ایفا میکند. با این وجود، صنعت خودرو در کشور همچنان با مشکلات بسیاری مواجه میباشد، به طوری که به رغم تجربه بیش از 40 سال ،هنوز جایگاه مشخص و قابل اتکایی در ساختار اقتصادی و صنعتی کشور ندارد. 

 

 

پیشینه خودروسازی در ایران

 

 

اولین بار در سال  1280دو دستگاه اتومبیل کالسکه ای از بلژیک مقدمه ای برای حضور خودرو در ایران شد

 که با سرعت نسبتا  بالایی متقاضیان خود را پیدا کرد. با گذشت کمتر از 20 سال، تعداد خودروهای موجود

در کشور  به  بیش از یکهزار و در سال 1324  به بیش از ده هزار دستگاه رسید. ورود صنعت خودروسازی

به داخل کشور از سال 1336 و با تاسیس اولین کارخانه مونتاژ خودرو در ایران اتفاق افتاد. از آن پس

تحولات این صنعت در ایران رامیتوان به 4 دوره ی کلی تقسیم کرد:

 

1- سال 1356-1336:

با همکاری خودروسازان اروپایی و امریکایی، صنعت مونتاژ خودرو وارد ایران شد   .در اواخر دهه ی

30 کارخانه های کوچکی برای مونتاژ محدود خودروهای جیپ و فیات شکل گرفتند تا اینکه به طور

جدی تر کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال در 12 مهرماه 1341 ایجاد ودر 28 اسفند 1342مورد بهره

برداری قرار گرفت.

 

و...................

 

فایل پاورپوینت 36 اسلاید

دانلود انتقال فناوری در صنعت خودرو